Thursday 27 February 2014

Tips untuk tampil cantik seperti model

Posted by TUPAI

Di sini, kami kongsikan beberapa tips yang kreatif serta sihat, jimat dan semestinya akan memberikan dorongan untuk rutin kecantikan anda!

Tip #1: Lupakan toner - gunakan buah-buahan!
Kebanyakan toner yang dijual di kedai mengandungi bahan kimia yang boleh menyingkirkan minyak semulajadi pada kulit dan menyebabkan kulit menjadi terlalu kering. Oleh itu, cuba hentikan penggunaan toner sebaliknya gunakan jus buah nanas atau lemon pada kapas dan sapukan pada muka. Kedua-dua buah ini mengandungi asid lactic yang sangat bagus untuk mencerahkan kulit dan membuatkan muka kelihatan lebih segar.

Tip #2: Jangan lupa lutut dan siku anda!
Adakah anda perasan bahawa lutut dan siku anda kelihatan kering dan sedikit gelap? Berikut adalah ‘bleaching’ masker yang akan memberikan keajaiban pada kawasan tubuh badan tersebut. Campurkan jus lemon bersama 1 cawan susu tepung. Kemudian, tambah air yang cukup untuk campuran ke dalam pes. Biarkan masker selama 15-20 minit dan kemudian bilas dengan pad pengelupasan atau berus.

Tip #3: Buat rambut anda tampil lebih bersinar!
Terdapat banyak syampu di pasaran sekarang sekaligus menjadikan ia sesuatu yang sukar untuk memikirkan syampu yang terbaik untuk digunakan. Jangan risau, beli sahaja syampu yang anda suka, dan tambah vitamin E untuk membuat ramuan baru. Kemudian gosokkan sehingga berbuih dan rambut anda akan lebih bercahaya!

Tip #4: Tukar warna bibir anda!
Gincu merupakan cara terbaik untuk tambahkan warna pada wajah anda dan untuk meyerlahkan muka anda. Gunakan apa yang anda ada di dalam laci anda untuk mencipta pandangan yang baru. Satu cara yang mudah ialah dengan menambah pemerah pipi anda pada bahagian atas. Ia mewujudkan bayangan yang berbeza dan anda tidak perlu berbelanja sesen pun.

Tip #5: Tangalkan solekan anda dengan mudah dan cepat!
Ianya satu kesusahan untuk menanggalkan mekap anda pada waktu malam. Salah satu cara yang mudah untuk menanggalkannya adalah dengan menggunakan tisu untuk bayi. Ianya sangat bersih, menenangkan dan tidak akan merosakkan muka anda seperti kebanyakan bahan kimia lain yang ada dalam bahan untuk menanggalkan solekan. Selain itu, anda juga boleh membawanya ke mana-mana sahaja.

Tip #6: Dapatkan wajah yang bekilauan!
Satu cara terbaik untuk membuat kulit anda kelihatan benar-benar bercahaya adalah dengan campuran pembayang mata berwarna putih dalam bedak asas anda dan kemudian gunakan sama rata ke atas muka. Anda akan mewujudkan wajah yang bersinar dan cantik dalam masa yang sangat cepat dan mudah.