Tuesday 22 July 2014

Cara mudah mengurangkan berat badan

corazon sin cara, sin cara, prince royce, cara mia, gerardo ortiz, cara delevingne interview, irene cara, cara delevingne, aventura, sin cara unmasked, fame irene cara, wwe sin cara, cara, wwe, stand by me, sin cara wwe, rey mysterio, cara delevingne singing, sin cara finisher, irene cara fame, prince royce incondicional, cara a cara, bachata, cara bonita, danza kuduro, wisin y yandel, aventura el malo, justin bieber, drake, sin cara debut, cara la muerte, wwe 12, rey mysterio unmasked, cara ala muerte, cara de gitana, fame, don omar, lil wayne, cara mia addio, prince royce rechazame, nicki minaj, gerardo ortiz 2011, pitbull, cara dillon, cara sucia, badan pe sitare, chris brown, sin cara theme, chandan sa badan, cara luna, john cena, sin cara entrance, el malo aventura, shakira, romeo santos, daddy yankee, xtreme te extrano, jerry rivera, romeo santos promise, party rock anthem, enrique iglesias, wwe raw, torta na cara, aventura obsesion, corazon prima j, larry hernandez, cara zavaleta, rihanna, cara salimando, mistico, te extrano xtreme, cara santa maria, grenade bruno mars, prince royce addicted, camila, banda el recodo, cara maria, espinoza paz, sergio vega, banda machos, cara de nino, selena gomez, el komander, cara delevigne, cara partida, baby justin bieber, mana, peewee cara bonita, cara al sol, romeo santos you, aventura el perdedor, katy perry, flashdance irene cara, loca shakira, sin cara vs, intentalo, cara delevingne runway, waka waka shakira, corazon, prince royce crazy,
Saya telah mencuba mengurangkan beberapa kilogram sejak doktor memberitahu bahawa saya gemuk. Dia katakan saya perlu mengurangkan berat badan kepada 20kg.Pada masa itu, berat saya ialah 91kg tetapi pada hari ini saya ringan 6kg. Saya hilang 6kg didalam masa 3 bulan sahaja. Saya fikir jika saya teruskan metode ini, saya akan mencapai sasaran saya 80 kg berat badan dihuung tahun ini. sememangnya kejayaan ini berdasarkan kepada nasihat doktor saya.

Rahsia saya adalah seperti berikut:

  1. Bersukan atau bersenaman diantara 30-60 minit setiap hari;
  2. Kurangkan pengambilan gula dan karbohidrat;Hindari makanan dan minuman yang mempunyai gula yg banyak dan masin;
  3. Kurangkan jumlah makanan kepada 50%.Tetapi pada hari Sabtu dan Ahad saya makan lebih sikit; Minum banyak air putih;
  4. Hindari makanan yang terlalu berminyak;
  5. Makan lebih banyak ikan dan kurangkan danging;
  6. Makan lebih sayur dan buah-buahan. Akhir sekali, berjuang dan jangan mudah berputus asa.
Anda mungkin tergoda untuk mengabaikan sukan atau seneman dan mahu makan lebih. Tetapi kawallah diri anda dan fikirkanlah kebaikan mempnyai badan yang ringan! Bagi saya, metode ini berkesan. Cubalah, siapa tahu ianya akan membawa hasil yang lumayan kepada anda.
Source: http://ms.shvoong.com/medicine-and-health/
oleh: pjerik