Monday 21 July 2014

Gejala Penyakit Influenza

influenza, influenza 1918, influenza virus, even stevens influenza, 2014 influenza, cbs 2014 influenza, even stevens pilot, parasites protozoans, chase book, banda robot, swine flu symptoms, string quartet nirvana, indian kiss, grupo influenzia, influenza empidemic project, virus replication, harry potter, influenza fusion, sumitt dental, november rain, gejala paru paru, freaky influenza, persuassive, ustad danu 2012, documental influenza, spanish flu documentary, connie nielsen, big lazy, stronger kanye west, h5n1 genetic structure, child with influenza, grianape mexic, flu conspiracy, alexander acha, datsik, arabic music video, sweet brown, gripa en mexico, hahj1 light show, saturday night live, cytokine storm, thalia herbalife, gastric secretion, cara de aba, fetus films, shell shock, dr. oz influenza, inflenza porcina, h7n9 news, casos de familia, conspiracion influenza, 1920s hospital, rundgren influenza, alice deejay, gripe en ponis, flu test, influenza 20/20, psycho brain, influenza 0f 1918, bahaya roko, enza enza influenza, vallelerma nayarit, tiempos de influenca, flu man, how the flu, swing flu, influenza epidemics, pandemia mexico, song about influenza, salmonalla, 1stunna, west nile virus, influenza a b, hurricane eye footage, fields of gold, tamiflu ted, hydroxycut review, elba esther videos, bugs in body, history channel influenza, boy meets world, darhrana, siants row, daniimastah cumbia rap, impacto de durango, cumbia, the challenger explosion, flu vaccine, h5n1, topo influenza, pelea de seƱoras, hahji ligh tshow, spanish flu song, polio epidemic, health hop network, structures of kelp, drake zone, anti influenza genentech, rathkeltai, influenza in cancun,
Gejala Penyakit Influenza - gejalapenyakit.com, - Influenza atau yang sering disebut flu oleh kebanyakan orang ini disebabkan oleh virus yang menyerang daya tahan tubuh. Namun tahukah anda bahawa influenza dan flu sangatlah berbeza, gejala ataupun kesan yang dihasilkan dari influenza lebih berat berbanding dengan selesema. Walaupun penyebaran virusnya sama iaitu melalui udara pada saat batuk dan bersin, namun virus yang menyebabkan hal itu terjadi mempunyai perbezaan virus. Gejala Penyakit influenza adalah penyakit yang tergolong menular, kerana penularannya melalui udara apabila pesakit batuk dan bersin.

Gejala Penyakit Influenza dan Penyebabnya

Pada umumnya penyakit ini boleh sembuh secara sendirinya tetapi harus diiringi dengan meminum vitamin supaya penyakit tidak bertambah parah. Jenis virus influenza dibagi menjadi 3:
  • Gejala Penyakit Influenza Kerana Virus Influenza A. Virus ini sering menyerang ayam yang boleh menular pada manusia. Penyakit yang dihasilkan seperti Virus Flu Burung (H5N1), selesema babi (H1N1) dan masih banyak lagi, virus ini sangat berbahaya bahkan dapat menimbulkan kematian.
  • Gejala Penyakit Influenza Kerana Virus Influenza B. Pada virus ini jarang berlaku penularan pada manusia, kerana virus ini lebih lambat penularannya berbanding dengan yang A.
  • Gejala Penyakit Influenza Kerana Virus Influenza C. Virus ini sering menyerang manusia, anjing, dan babi, namun virus ini lebih jarang berlaku berbanding dengan virus lain dan jika diserang virus ini biasanya hanya menimbulkan penyakit ringan.
Gejala Penyakit Influenza yang disebabkan Virus ini boleh menyerang manusia apabila keadaan dan daya tahan tubuhnya menurun bahkan lemah. Virus ini akan dengan mudah menyerang manusia, beberapa kes mengatakan ana-anak lebih terdedah berbanding orang dewasa. Ini kerana daya tahan tubuh anak lebih terdedah diserang virus, bahkan penyembuhannya memakan masa yang cukup lama boleh sampai berbulan-bulan. Maka dari itu kenali gejala sebelum diserang semakin parah, apa saja Gejala Penyakit Influenza? mari kita semak dibawah ini.

Berikut Adalah Gejala Penyakit Influenza:

  • Demam
  • Hidung Tersumbat dan Berair
  • Bersin - bersin
  • Sakit Kepala
  • Lesu
  • Batuk (berkahak jika sudah parah)
  • Sakit Tekak
  • Mual dan Muntah Pada Anak-anak
  • Mata berair
Gejala Penyakit Influenza ini boleh menimbulkan komplikasi jika tidak cepat ditangani. Untuk penyembuhan cukup dengan berehat yang cukup dan banyak minum air putih. Namun jika sudah terjadi koplikasi atau dikatakan gejala lebih teruk akan pergi kedokter supaya dapat mendapatkan pengendalian sebelum menjadi semakin parah. Selalu menjaga kesihatan dan corak hidup sihat menjadi modal mencegah diserang penyakit, perbanyaklah pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran untuk meningkatkan daya tahan tubuh. Itulah postingan tentang Gejala Penyakit Influenza semoga bermanfaat jangan lupa simak artikel kami sebelum ini mengenai gejala penyakit buah pinggang . 

sumber dari :  http://www.gejalapenyakit.com