Friday 31 October 2014

Buah-Buahan Untuk Kesihatan Dan Kecantikan Wanita

Alam menyediakan pelbagai tanaman yang sangat diperlukan oleh manusia, seperti tanaman yang menghasilkan buah-buahan. Semua itu bukanlah tanpa tujuan, buah-buahan yang tumbuh di sekitar kita tentunya mempunyai manfaat dan khasiat yang tidak semua orang mengetahuinya. Dari semua manfaat tersebut, pernahkan anda mendengar mengenai manfaat buah-buahan untuk kesihatan dan kecantikan wanita?

Jika kita membicarakan masalah buah-buahan untuk kesihatan dan kecantikan wanita, tentunya kita harus mengetahui apa saja zat-zat yang terkandung dalam buah-buahan tersebut. Nah, untuk lebih jelasnya simak beberapa jenis buah-buahan dan manfaatnya bagi kesihatan dan kecantikan wanita di bawah ini:

Buah Alpukat
Buah ini terkenal kerana mempunyai kandungan lemak, minyak, dan kalori yang tinggi, sangat bermanfaat untuk kesihatan diantaranya untuk ubat sariawan, saat puasa boleh menjadi sumber tenaga yang baik, kolesterol terjaga dan menjaga kelenturan otot sendi di tubuh kita. Sedangkan manfaatnya untuk kecantikan adalah: melembabkan dan menghaluskan kulit wajah.

Buah Apel
Buah yang satu ini kaya akan sebatian antioksida. Sangat bermanfaat bagi kesihatan diantaranya dapat mengurangkan risiko kanser, menjaga tahap kolesterol dan fungsi jantung. Sedangkan untuk kecantikan mampu mengangkat sel kulit mati dan kotoran yang menyumbat liang-liang dan terkenal dengan buah yang sangat di cadangkan untuk di penggunaan bagi mereka yang sedang berdiet.

Buah Limau
Buah yang satu ini sangat kaya kandungan vitamin C sehingga sangat bermanfaat untuk merangsang imuniti tubuh, menyembuhkan sariawan, flu, sakit tekak, paru-paru, sehingga perut. Sedangkan untuk kecantikan adalah: melicinkan kulit, mengecilkan liang-liang, penjagaan kulit berminyak dan menghaluskan tangan dan kaki.

Buah Pepaya
Buah betik membantu mengatasi sembelit, mempercepatkan penyembuhan luka, mengatasi alahan dan jangkitan, serta bermanfaat untuk menjaga kesihatan mata. Buah pepaya juga sangat popular untuk rawatan kecantikan diantaranya mencerahkan dan melicinkan kulit, meremajakan kulit, dan menyembuhkan kaki kasar dan pecah-pecah.

Buah Semangka
Buah yang terkenal berair dan manis ini mempunyai manfaat yang luar biasa untuk kesihatan. Boleh memperbaiki kandungan darah serta merawat diabetes, menurunkan tekanan darah tinggi, merawat penyakit jantung dan kanser. Sedangkan untuk kecantikan kulit adalah meremajakan kulit, mengangkat sel-sel kulit mati, dan menangkal radikal bebas.

Begitu banyaknya kandungan manfaat buah-buahan untuk kesihatan dan kecantikan wanita, ini membuat buah-buahan menjadi primadona bagi anda yang memperhatikan kesihatan dan kecergasan badan.

sumber : http://info-wanita.com/

Produk pilihan : Beutskin Essence