Monday 22 September 2014

7 Pertimbangan Sebelum Membeli Gadget

Perkembangan teknologi membuat kemunculan alat berkembang pesat. Sebelum anda menjadi peribadi yang boros dalam membelanjakan alat terbaru , ada beberapa perkara yang patut anda perhatikan. Seperti yang dikutip dari Allwomenstalk berikut ini.

1 Pilih benda yang nantinya akan berfungsi maksimum dalam hidup anda
Memilih alat bukan hanya sekadar untuk gaya, namun perhatikan fungsinya dalam hidup anda. Jika tawaran gadget merupakan benda yang penting sebagai contoh untuk bekerja atau menjalankan perniagaan, anda boleh memilihnya.

2 Perhatikan pula keberkesanan penggunaannya
Jika anda memilih komputer PC, namun seharian anda di luar, maka anda perlu memilih komputer riba atau tablet sebagai penggantinya.laptop atau tablet sebagai penggantinya.

3. Pilih yang sesuai dengan kemampuan mengolah data
Jika anda memang memerlukannya untuk mereka bentuk, pastinya diperlukan perangat yang canggih. Hal ini lebih baik berbanding anda hanya asal memilih benda, namun tidak awet dalam jangka masa yang lama.

4 Fikirkan juga soal kewangan yang anda miliki.
Alat sebaiknya dibeli jika anda memang benar-benar perlu. Pisahkan bajet tersebut dengan keperluan pokok lain. Jangan sampai budget untuk membeli alat justru menggunakan kos makan.budget untuk membeli alat justru menggunakan kos makan.

5 Pilihlah alat yang mempunyai banyak fungsi dalam kehidupan seharian anda
Walaupun sedikit lebih mahal, namun pembelian alat tersebut boleh menjadi bentuk pilihan yang berkesan berbanding anda membeli beberapa alat dengan fungsi berbeza sekaligus.

6 Membeli alat asli meski sedikit lebih mahal, lebih baik berbanding anda membelinya dengan tanda yang asal-asalan
Langkah ini dilakukan untuk mengurangkan kerugian, pasalnya alat berkualiti rendah biasanya tidak tahan lama dalam pemakaian.

7 Pastikan pula alat yang anda pilih mempunyai jaminan yang rasmi
Hal ini dilakukan untuk memperoleh kemudahan jika suatu saat barang yang anda beli mengalami kerosakan.

sumber : http://info-wanita.com/