Wednesday 9 July 2014

Gejala Penyakit Hati

hati song, hati, rucka rucka ali, hati earthquake, haiti earthquake, go cops, michael jackson, haiti, ufo hati, naturally selena gomez, your a jerk, bruno mars grenade, replay hati, mexico vs hati, hati telethon, haiti earthquake song, triad selir hati, kerispatih, cemburu menguras hati, suara hati, letto sandaran hati, tie me down, hati song 2010, ketulusan hati, hati pardy, like a nazi, no hands waka, opik cahaya hati, film indonesia, hope for hati, hati mera sati, hati song funny, satpam penjaga hati, beyonce, om shanti om, serpihan hati, killing hati wolf, hold my hand, bed rock, waka waka shakira, et, krisdayanti, fighting hati, hati mati tim, hati wold, hati replay song, hati wolf runescape, hati hair, hati news, runescape hati guide, we are world, waving flag hati, opick, justin timberlake, saujana sekeping hati, apa kata hati, rucka rucka, lady gaga, black and yellow, waving flag, mariah carey, runescape killing hati, rebecca black friday, dont playa hati, hati parady, armada, project pop, usher, hati rucka ali, little hati, memes janji hati, lara hati, kangen band, eminem not afraid, billionaire, bintang hati, headstrong, party rock anthem, hati guide 2012, paparazzi lady gaga, bedrock, hati 25, how to dougie, once aku mau, aliyah, sparc mac, wisata hati, ran mencuri hati, rahasia hati, hati earthquake video, nicki minaj, sandaran hati, hati song lyrics, mutiara hati, hattie, soal hati, runescape hati 2012, hit for hati, jay z,
Gejala Penyakit Hati - Penyakit hati atau liver adalah penyakit yang disebabkan oleh virus hepatitis B. Yang mana virus tersebut membuat keradangan pada hati dan membuat hati menjadi gagal fungsi, atau boleh lebih parah menjadi kanser hati dan merosakkan rangkaian hati. Penyakit ini boleh menyerang siapa saja dan pada usia berapun. Seperti yang kita tahu, fungsi hati pada tubuh sangatlah banyak mulai dari meneutralkan racun, menapis darah, membuat protein penting, menyimpan pelbagai vitamin, dan menetapkan lemak baik (HDL) dan lemak jahat (LDL). Boleh dibanyangkan jika fungsi hati mengalami kegagalan, mengingat akan timbul penyakit lain seperti darah kotor, kolesterol, penyakit dalam, dll. Sebenarnya Gejala Penyakit Hati bukan hanya disebabkan oleh virus saja, boleh disebabkan kerana ubat-ubatan tertentu yang boleh merosakkan fungsi hati.

Gejala Penyakit Hati dan Puncanya

Gejala Penyakit Hati dikategorikan sebagai penyakit berjangkit, dan penularannya boleh terjadi pada Ibu yang melahirkan atau sedang menyusui, sebelum sang ibu telah dijangkiti oleh virus hepatitis B. Dan secara automatik bayi yang dilahirkan atau disuse oleh ibunya, akan mengalami penyakit yang sama. Sedangkan untuk penularan lain boleh terjadi akibat penggunaan alat suntik yang tercemar, jarum tindik, terapi tusuk jaruk, transfuse darah, air liur (bersin, batuk), dan pada saat hubungan. Gejala awal pada penyakit hati jika berlaku jangkitan yang ketara adalah perubahan warna kulit menjadi kuning, manyaka di kalangan masyarakat penyakit hati lebih dikenali dengan sebutan penyakit kuning. Dan masih banyak lagi gejala yang perlu dikenali sebelum menjadi semakin parah. Punca Gejala Penyakit Hati:
  • Keletihan
  • Penyakit Turunan
  • Pola Hidup tidak sihat
  • Jangkitan Virus Hepatitis B
  • Sistem Kekebalan Tubuh Lemah
  • Kesan sampingan ubat-ubatan tertentu
  • Menggunakan picagari yang sama
  • Melakukan Hubungan Seksual dengan Pesakit

Berikut Adalah Gejala Penyakit Hati:

  • Mual
  • Muntah
  • Sakit Perut
  • Badan Lemah
  • Kesakitan Persendian
  • Perubahan Warna Urin
  • Berkurangnya Nafsu Makan
  • Perubahan Warna Kulit Menjadi Kuning
Rawatan Gejala Penyakit Hati ini biasanya dilakukan dengan pemberian vaksin hepatitis B. vaksin hepatitis B biasanya diberikan pada bayi sewaktu di posyandu, namun jika penyakit ini terjadi ketika sudah dewasa maka tidak masalah jika diberikan vaksin tersebut. Namun lebih baik lakukan pemeriksaan terlebih dahulu pada doktor sebelum melakukan rawatan, ini bertujuan untuk mengetahui rawatan jenis apa yang harus diberikan. Selain itu, juga untuk mempercepatkan penyembuhan pada penyakit ini. Pencegahan dapat dilakukan sebelum penyakit yang sama menyerang kembali, pencegahan dapat dilakukan dengan cara berhenti mengambil ubat-ubatan tertentu, gunakan keselamatan jika melakukan hubungan, hati-hati dengan jarum tindik dan tatu yang dipakai secara bersama-sama, dan pastinya selalu terapkan pola hidup sihat untuk menjaga tubuh dari serangan berbagai macam penyakit. Itulah postingan tentang Gejala Penyakit Hati semoga bermanfaat.

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/