Thursday 4 September 2014

5 Cara Membuat Payudara Yang Indah

Banyak wanita yang mendambakan payudara besar. Tidak hanya mengejar saiz, namun mempunyai payudara dengan bentu indah juga diidamkan. Payudara boleh diusahakan pembesarannya dengan cara tertentu. Sementara untuk mendapatkan keindahannya, anda mesti cuba melakukan cara yang mencetuskan kencangnya otot payudara. Berikut ini lima cara memperbesar payudara dan menetapkannya:
 
1 Minyak Ikan

Minyak ikan jika dioleskan pada payudara, mampu untuk merangsang pembesaran. Mengoleskan minyak ini sebaiknya dilakukan selepas mandi. Anda mesti menahan bau amisnya untuk mendapatkan hasil yang baik. Jangan bimbang, bau hanyir akan hilang selepas anda mandi lagi.
 
2 Mengurut payudara
Urutan payudara sebaiknya dilakukan dengan pengawasan daripada ahlinya. Kesan urutan ini perlahan akan mengetatkan otot payudara sekaligus mamcu pertumbuhannya.
 
3 Mengoleskan ramuan bawang
Dengan memasukan bawang dengan madu dan serbuk kunyit, anda boleh mendapatkan saiz payudara lebih besar. Campurkan ketiga bahan tersebut dan gunakan untuk mengurut payudara. Lebih disyorkan setelah dilakukan urut, sebaiknya memakai bra sampai keesokan hari sebelum mandi. Otot payudara akan semakin kencang dan mencegah kendur.
 
4 Makan makanan tambahan biji adas
Biji-bijian ini membantu penahanan cecair di payudara akibat peningkatan hormon estrogen. Payudara akan kelihatan lebih besar. Biji adas juga baik untuk meningkatkan jumlah susu ibu, meningkatkan nafsu seksual, dan melancarkan haid.
 
5 Berolahraga
Gerakan sukan tertentu seperti push up boleh mengetatkan dan menguatkan otot dada. Pada wanita, sukan ini membuat bentuk payudara makin cantik.

sumber : http://info-wanita.com/