Monday 4 August 2014

Kehebatan BERZIKIR DENGAN ASMA UL-HUSNA

asma ul husna, asma, asma allah, asma mohammed rafi, sami yusuf, asma love, rabah asma, asma al assad, aj me upper, von asma, surah yasin full, asma u husna, japanese songs, asma gull hasan, asma davul, yusuf islam, allah names, asma al mnawar, asma almanor, sara raza khan, adnan and asma, rescue 911, asma chaudhry, asma sami yusuf, ataques de asma, asma assad skirt, asma and adnan, satar, rafik saifi, asma ulhusna, asma almonawar, asma star academy, rabah asma 2013, asma allah-sami yusuf, salman asma, asma band, ataque de asma, welli ldarek, kaplan atack, asma attacks, amenakin, anwargul, asmat attack, assad, 14 august guzel, asma chaudhry dance, saregamapa little champs, asma salim libya, asma al asad, teri ore, asma al-assad interview, que es asma, urdu naats, adam asma, asma allah husna, asma ul husana, samiyusuf, asma bronquial, asma djermoun, samy yusuf, asma mohamed rafi, asma ali, summer glau, qaali ladan, asma lemnawar, asmara, badria asma, asma salman khan, worlds beautiful azan, asma lmnawar 2012, wald, salman khan, ya ali, ahmad bukhatir, asma lmnawar interview, asma muhammed rafi, asm, asma jarmoune, asma love gacaliye, asma ul usna, asma saregamapa, asma zarnab, asma lmnawar gharnati, wwe summerslam 2008, yousef islam, sami asma allah, sintomas del asma, amsy asma attack, sami yusuf 2009, sami yusuf salaam, birdman fire flame, algeria, asma lata 2012, asma singer, zain bhikha nasheeds, xamda queen 2014, asma makeup, asma in saregamapa, asma shirazi hot, chanson kabyle 2011,
Asma ul-Husna merupakan 99 nama-nama Allah yang dijelaskan dengan terperinci beserta makna serta fadilat apabila kita menzikirkannya. Oleh kerana manusia adalah ciptaan Allah s.w.t, maka didalamnya terkandung akan inspirasi kebesaran Allah ini.

Menzikirkan Asma ul-Husna amatlah berguna dan besar manfaatnya disamping kita diberikan ganjaran pahala keatas setiap zikir yang kita ucapkan. Kehidupan kita ( manus ia ) di alam dunia ini penuh dengan pelbagai cabaran dan dugaan, dalam usaha bersaing untuk sama-sama memperolehi rezeki pemberian Allah . Maka itu jika sekiranya manusia (yang beragama islam ) sering menzikirkan Asma ul-Husna, maka Allah akan mempermudahkan segala perjalanan kehidupannya. Ini adalah kerana segala yang berlaku di alam ini termasuk kepada setiap penghuninya adalah dengan kehendak Allah s.w.t.

Kehebatan berzikir dengan Asma ul-Husna mampu mempertingkatkan kekuatan mental,jiwa dan fizikal sesaorang,jika dilakukan dengan penuh keyakinan, khusyuk dan istiqomah yang tinggi.

Informasi teknik, fadilat dan penyampaian yang diperincikan dalam buku ini menyerlahkan akan kekuasaan Allah s.w.t dan seharusnyalah setiap Muslimin dan Muslimat sekurang-kurangnya berusaha untuk menzikirkan Asma ul-Husna mengikut keperluan yang paling minima sekurang-kurangnya setiap hari. Kelalaian anda untuk menyambut segala peluang ini sementelahan kita masih lagi diberikan kehidupan adalah sesuatu yang paling rugi sekali. Ayuhlah saudara-saudaraku dan sahabat-sahabatku jangan lepaskan peluang ini untuk kita sama-sama mendapat keberkatan dalam kehidupan didunia ini.

InsyaAllah.

Source: http://ms.shvoong.com/books/ 
oleh: MasterOO