Friday 29 August 2014

Tips Cantik Alami Seperti Aishwarya Rai

Sosok Aishwarya Rai memang kombinasi yang sempurna antara keindahan fizikal serta kecerdasan otak yang dimilikinya. Artis asal India ini berjaya memenangi ajang Miss World tahun 1994. Tak hanya di dunia perfilman Bollywood saja ia terkenal, bahkan ia juga kerap menghiasi Hollywood dan berjaya menarik simpati banyak fans di seluruh penjuru dunia.

Mempunyai kulit yang kecoklatan dan mata berwarna biru kekelabuan, Aishwarya Rai punya senjata yang membuatnya tetap cantik di balik jadual kerja yang gila-gilaan. Mau tahu rahsianya? Diberkati dengan rambut dan kulit dari gen yang baik, Aishwarya Rai tak lantas sombong. Ia menjaga kesihatan dan kecantikan kulitnya dengan cara yang cukup disiplin. 

Yang dielakkan Aishwarya Ray: 
  • Makanan yang digoreng 
  • Makanan ringan 
  • Makanan kemasan 
  • Alkohol 
  • Merokok
Yang disukai Aishwarya Ray:
Untuk menjaga kecantikan dan kesihatan kulitnya ia gemar memakan buah-buahan dan sayur-sayuran, lebih suka masakan rumahan, minum air putih yang cukup sehingga terhindar dari problem dehidrasi.

Topeng yang sering dipakai Aishwarya Ray: 

Topeng alami ternyata yang lebih disukai oleh wanita kelahiran Mangalore, 1 November 1973 ini. Aishwarya Ray, punya resipi khusus membuat topeng alami sendiri untuk kulit.
  • Campuran tepung, susu dan kunyit sebagai exfoliant
  • Yogurt dan timun untuk melembutkan kulit serta melembapkan
Sebahagian besar bahan penjagaan kulitnya memang dibuat dari bahan dapur alami sehingga memberikan kesan yang cukup tinggi dan mengurangkan kesan sampingan. 

Tips makeup Aishwarya Ray: 

Jenama kosmetik kegemaran yang digunakan Aishwarya Ray adalah MAC, Lakme, Revlon dan Maybelline, dan kesemuanya dipulaskan tipis-tipis. Aishwarya Ray lebih suka memilih warna nude, pink, peach dan coklat yang memang sesuai dengan warna kulit dan matanya. 

Tips diet Aishwarya Ray: 

Mempunyai tubuh yang langsing dan bugar memang sebuah tuntutan bagi semua artis manapun. Aishwarya Ray sendiri juga memberi keutamaan beras merah dan sayuran rebus yang kandungan seratnya tinggi.

Selain itu, ia juga terdorong untuk makan lebih sedikit dan mempunyai PR membakar kalori yang lebih kecil pula. Hingga saat ini, ia masih menjalankan diet dengan cara makan dalam jumlah yang kecil lebih dari 3 kali sehari.

Melengkapi program pemakanan beliau, Aishwarya Ray berlatih yoga dan hanya sekadar berjalan-jalan pagi untuk membakar kalori dan merawat kecantikan kulitnya. Wah, jadi semudah itu ya resipi kecantikan Aishwarya Ray. Kalau begitu mengapa tidak dicuba diterapkan saja, ladies. Mempunyai kulit secantik Aishwarya Ray rasanya bukan mustahil jika anda menjalankan resipi khusus darinya itu.

sumber : http://info-wanita.com/