Wednesday 9 April 2014

Kebaikan Menggunakan Diet Anti Selulit Yang Betul

Mungkin anda tidak tahu bahawa 60% daripada pembentukan selulit berpunca daripada diet. Senaman tidak semestinya membantu pengurangan selulit sekiranya nutrisi yang diambil tidak berkeupayaan membantu. Pendek kata, adalah mustahil untuk membuang selulit tanpa diet yang betul.

Sekiranya anda dalam dilema untuk mencari diet anti selulit yang terbaik, anda patut mencuba perkara-perkara yang tercatat di bawah ini.

Diet anti selulit seharusnya menolong anda menyahkan toksin dan menghalang pembentukan selulit yang baru!

Pengisian artikel saya yang lain telah pun memberitahu anda yang selulit sebenarnya terdiri daripada toksin (bahan kumuhan) yang berkumpul di dalam lemak badan yang terletak di bawah kulit. Diet anti selulit yang betul seharusnya mempunyai:
  1. Fungsi menyahkan toksin bagi membuang selulit dan
  2. Fungsi penghalang untuk membasmi pembentukan selulit baru
Selulit terbentuk daripada lambakan racun atau toksin. Jika lambakan ini terlalu tinggi, maka banyaklah selulit yang terbentuk. Badan kita menyimpan semua toksin (bahan kumuhan) dalam bentuk lemak bagi tujuan melindungi tubuh badan itu sendiri. Sebaik sahaja kita membuang toksin daripada tisu lemak, bermakna kita juga telah mengurangkan jumlah lemak yang terkandung di dalam badan kita.

Toksi harus dinyahkan daripada saluran yang betul (hati, darah, usus, kulit, buah pinggang dan sistem limpatik). Jika kandungan toksin terlalu tinggi di dalam badan, anda mungkin akan mengalami gejala detoksifikasi seperti radang limfa nodus, pening kepala, seram-sejuk, ruam, penyimpanan air berlebihan dalam badan, bau badan, sakit lama yang muncul kembali dan hidung berair.

Adalah penting bagi anda memahami yang diet anti selulit yang selamat tidak bermakna diet itu seharusnya memberikan kesan yang amat cepat. Dalam kata lain, diet selulit sebenarnya mendorong kepada gaya hidup seharian yang sihat. Diet ini memberi anda semua nutrisi yang diperlukan dan ia mempastikan yang anda dapat membuang selulit dengan cara yang selamat, dalam masa yang sama dapat meningkatkan tahap kesihatan anda. Dengan diet anti selulit yang betul anda akan mengalami:
  • Hilangnya selulit dari kulit
  • Penurunan berat badan (jika anda bermasalah berat badan)
  • Badan terasa ringan
  • Anda berasa segar dan bertenaga
Bukan itu sahaja, diet anti selulit yang betul akan mengajar anda:

#1: Bagaimana menukar makanan berkalori dan berlemak tinggi kepada makanan yang rendah kalori.

#2. Bagaimana menentukan jika anda benar-benar lapar atau hanya mainan perasaan.

#3. Bagaimana menggabungkan makanan untuk menyokong proses perkumuhan selulit.

Ambillah tindakan dari sekarang, anda boleh mulakan dengan diet anti selulit yang sihat bermula hari ini dan usaha anda ke arah cara pembuangan selulit yang berkesan akan membuahkan kepuasan sebenar yang tidak pernah anda alami selama ini.

Source: http://ms.shvoong.com/medicine-and-health/