Friday 18 July 2014

Gejala Penyakit Flek

batuk kering, Gejala, Penyakit, Flektuberculosis, duele, iron lung, no more sadness, iran metal, los angeles tuberculosis, tuberculo gourmet 2010, future man, bel flek, tuberculosis sanitarium, mycobacterium tuberculosis diagram, doa sembuhkan penyakit, global health jobs, mar una mujer, edgar allan poe, tuberculosis center wv, cataclysm goblin leveling, mike flek, macrophage eating tuberculosis, 92 camaro, house tuberculosis patient, mouth care cna, tuberculosis macrophage, girl gets bang, brain tb, delayed hypersensitivity reaction, el apocalipsis, tuberculosis gurmet, giselle vega, david lindley tuberculosis, tuberculosis parte 4, ghana blues, giving subdermal injection, bela flek #41, dave and flek, herpes, tuberculosis global, tuberculosis biofilm, empyema, female combatants, animal tuberculosis, daes flek, fish tb, mark twain biography, abandoned tuberculosis, naat, international tuberculosis, flek tongan made, halo beyonce, dr. tran, tuberculosis cell invasion, tuberculosis macrophages, iphone, jefreey cox tuberculosis, angry eyes, gejalar, blood borne pathogens, hanson tuberculosis hospital, tuberculosis model, mtd test, tuberculosis kara, elephants tuberculosis, america got talent, humberto oryiz, tuberculosis funny, nursing school videos, blood brothers, copd, alternative medicine, tuberculosis diabeats, tuberculosis new york, family guy, emphysema breathing, lotus, hello goodbye love, bug on tv, greatest card trick, corticosteroids, tuberculosis guy music, flek aprender asi, injections, mike portnoy, boilin cabbage down, abc san marino, bahaya roko, mohebet, hoedown guitar lesson, outbreak, iphone 5, asthma, tuberculosis life cycel, cell morphological, bob marly tuburculosis, cry, tuberculosis pnu, deerhoof, human immuno virus, marlene dietrich, kermit the frog, drinking and seratonin,
Gejala Penyakit Flek Paru Paru - GejalaPenyakit.com, - Penyakit flek paru paru sebenarnya biasa disebut dengan penyakit tuberculosis (batuk kering), yang mana penyakit ini disebabkan kerana berlakunya keradangan di paru-paru. Ada beberapa penyebab pada penyakit ini, antara lain boleh disebabkan kerana jangkitan oleh bakteria, virus, cendawan dan parasit. Sebenarnya penyakit flek paru paru adalah sebutan untuk para doktor pada penyakit batuk kering , akan tetapi penyakit ini lebih dikenali dengan penyakit batuk kering pada kalangan masyarakat. Selain disebabkan jangkitan oleh bakteria dan yang lain, penyakit ini juga disebabkan kerana jangkitan oleh bahan kimia yang ada pada makanan dan minuman yang sehari-hari kita konsumsi. Dan juga penyakit ini dikategorikan sebagai penyakit berjangkit, dan penularannya akan sangat cepat kerana virus atau bakteria penyebab penyakit ini akan berterbangan di udara ketika si pesakit mengalami bersin, dan batuk. Kerana berterbangan di udara, maka akan dengan mudah dihidu oleh orang lain dan jika keadaannya dalam keadaan buruk, maka akan sangat mudah Gejala Penyakit Flek Paru Paru ini berkembang di tubuh.

Gejala Penyakit Flek Paru Paru dan Penyebabnya

Maka dari itu, diusahakan untuk menjaga sistem kekebalan tubuh supaya tetap dalam keadaan kuat yang bertujuan untuk menjaga tubuh kita dari serangan pelbagai virus dan bakteria penyebab penyakit. Gejala Penyakit Flek Paru Paru biasanya terjadi pada anak-anak, memandangkan sistem kekebalan tubuhnya yang masih terdedah terhadap penyakit, tetapi juga sering berlaku pada orang dewasa. Maka dari itu, jika anda mendapatkan anak anda mengalami gejala pada penyakit ini, maka segera bawa ke doktor untuk mendapatkan rawatan awal sebelum menjadi semakin parah. Kerana pada umumnya penyakit ini boleh diubati asal dilakukan dengan rutin dan teratur. Punca Gejala Penyakit Flek Paru Paru:
  • Bakteria
  • Virus
  • Cendawan
  • Parasit
  • Merokok
  • Daya Tahan Lemah
  • Pola Hidup tidak sihat
  • Zat Kimia Pada Makanan dan Minuman

Berikut Adalah Gejala Penyakit flek paru paru:

  • Flu
  • Batuk
  • Demam
  • Sakit Dada
  • Sesak nafas
  • Tubuh Melemah
  • Sakit Tekak
Seperti yang sudah dijelaskan diatas, jika anak / anda mengalami Gejala Penyakit Flek Paru Paru maka akan lakukan rawatan dengan pemeriksaan ke doktor untuk mendapatkan rawatan awal sebelum menjadi semakin parah. Lakukan pencegahan dengan menjauhi penyabab pada penyakit ini, terutama merokok, pengambilan makanan dan minuman yang beralkohol, dan pola hidup tidak sihat. Rajinlah pengambilan buah dan sayur untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh supaya tetap dalam keadaan sihat, selain itu rajinlah bersenam dan terapkan pola hidup sihat untuk menjaga tubuh selalu dalam keadaan sihat dan kuat. Itulah postingan tentang Gejala Penyakit Flek Paru Paru jangan lupa simak juga artikel kami tentang gejala kanser paru .

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/