Sunday 13 July 2014

Gejala Penyakit Kanser Serviks (Pembunuh Wanita Kedua)

kanser, jfc acacia strain, doomtree sims, dog pound security, wynita byman, love song, kanser- 1, binatang, kelainan kelamin wanita, lagu pencinta wanita, teacher pet b5, islam itu indah, dera kanak2 perempuan, justin bieber mistletoe, susu rasanya gatel, dehearty wanita, whanita, empat mata tukul, cumi2 2011, girls kiss, ledzeplin, juara lagu 2008, wanita tni, tomba, endless love-keeny g, gejalar, jakarta wanita, intan sarafina, esma seheryeli esme, big batty carla, judge mathis fight, drive wanita terindah, aku wanita rossa, julia peres, gejala flu babi, urut tradisional wanita, jamrud, fishbone braids, hina islam, kertas, swag surfin, mencuri hati, gambar burik makcik, veremmi kanser miyim, urban toy collection, cara2 wanita melancap, stylecraze, cartoon sound effects, belly dance, bob dylan, afrika bambaataa, tkw rusak show, 197, wanita murahan, fell out window, wanita tan, td jakes, george bloomer preaching, drive, denting hati, baby born commercial, aku pertemu, sungai didalam laut, the producers 2005, wanita muslimah, foto memek, danity and kane, tekan 2, wyanata byna, gimme more-britney spears, eddie long preaching, terbang ke awan, amit kumar songs, your are great, zikir penyembuh penyakit, hezekiah walker, damar tikanikligi, lagu lagu melayu, bokong wanita, adi bing slamet, mainan toket, tari ular, unpredictable jamie foxx, di balik awan, band wanita indonesia, bogel, almost easy, ungu tercipta untukku, karataş, dr. willy campbell, kanser reklamı, wanita tlnjang, hantu, josh martinez, all church videos, jumpaartis, dendam wanita srigala, mengapa aku begini, teaches pet wanita,
Gejala Penyakit Kanser Serviks, - Apa itu kanser serviks? Kanser Serviks adalah kanser yang berkembang dalam mulut rahim, yang letaknya berada di bawah rahim dan di atas faraj. Lebih tepatnya, tumor ganas ini berkembang pada leher rahim, kerana itulah penyakit ini sering disebut juga dengan penyakit kanser leher rahim (serviks). Pada mulut rahim ada dua jenis sel, sel kolumnar dan sel skuamus. Sel skuamosalah yang berperanan dalam perkembangan kanser serviks. Penyakit ini juga disebabkan oleh seringnya melakukan hubungan seksual dengan banyak pasangan, penyakit seksual yang berjangkit, melakukan hubungan seksual diusia awal, dan juga disebabkan oleh virus yang bernama Human Papilloma Virus (HPV). Sebelum kita bahas tentang gejala penyakit kanser serviks kita simak cara mengatasinya.

Gejala Penyakit Kanser Serviks Punca dan Cara Mencegahnya

Untuk mencegah seseorang tidak terkena gejala penyakit kanser serviks, jauhi bahkan tinggalkan berkaitan tidak sihat dengan banyak pasangan dalam artian gonta-ganti pasangan. Kerana hal tersebut juga boleh menimbulkan virus baru iaitu HIV. Elakkan merokok, gunakan vaksin pencegah HPV. Kanser serviks boleh dialami oleh wanita mana saja, pastikan untuk selalu menjaga kesihatan dan corak hidup sihat, dan konsultasi kepada doktor ketika merasa gejala tersebut supaya dapat mencegah menjadi lebih parah. Semoga maklumat diatas dapat menambah pengetahuan anda tentang penyakit kanser serviks. Pada umumnya gejala penyakit kanser serviks tidak begitu menonjol, namun dapat diketahui selepas kanser menginjak pada stadium lanjut.

Berikut Gejala Penyakit Kanser Serviks:

  • Pendarahan berlebihan Pada Saat Tidak Menstruasi
  • Terjadinya Keputihan yang berlebihan
  • Sakit dan Pendarahan Pada Saat Berhubungan Intim
  • Rasa Sakit Ketika Buang Air Kecil
  • Sering Mengeluarkan Bau Tidak Sedap
  • Tumbuh Benjolan (seperti ketuat) Pada kawasan Kewanitaan
Semua gejala penyakit kanser serviks diatas diakibatkan kerana faraj mengalami jangkitan oleh virus HPV. Namun dalam kes ini didapati bahawa setiap wanita mempunyai virus HPV, namun tidak semua mengalami penyakit kanser serviks, ini juga bergantung dari genetic, persekitaran, dan gaya hidup. Jika tumbuh benjolan seperti kutil pada kawasan faraj semasa sedang hamil, boleh menyebabkan kutil tersebut akan melekat pada leher bayi, dan akan terlihat ketika pada saat melahirkan. Dan untuk para wanita yang merokok hati-hati dari sekarang, kerana asap rokok boleh meningkatkan virus HPV semakin meningkat dan boleh menyebabkan kemandulan. Itulah maklumat yang dapat saya sampaikan tentang gejala penyakit kanser serviks semoga apa yang saya sampaikan boleh bermanfaat untuk anda.

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/