Wednesday 16 July 2014

Gejala Penyakit Varises

japan surrender speech, kejadian aneh, penyakit asl, penyakit darah tinggi, cirujias de varises, cat black white, ejercisios para pompa, harry potter, halo beyonce, obat kuat pria, bahaya roko, ventosas en varises, penyakit misteri, penyakit raja singa, varises vena, varises, penyakit hati, infiltracion de varises, d.r.oz varises, gejala sipilis, ayat ruqyah full, como tirar varises, que es varises, sirujias de cenos, ejercicio para gluteos, penyakit kelamin, concecuencias del colesterol, gejala flu babi, hova, اليسا, pastry shangrila jakarta, pembuatan bangunan, prostad, crema goycochea, peinados de moda, p ramlee, como bailar bachata, cremas para varises, hembing wijaya kusuma, cras con ajo, gymnastics floor routines, bestido de novia, ustaz azhar forum, penyakit herpes, quistes con varises, ventosas terapeuticas, penyakit rhematik, gejala paru paru, para las varises,
Gejala Penyakit Varises, - Apa itu varikos? Penyakit ini adalah penyakit kelainan yang terjadi pada pembuluh darah vena. Pembuluh darah ini sebenarnya berfungsi untuk membawa kembali darah hasil metabolisme pada jantung, namun kerana mengalami kelainan akhirnya darah terbantut. Dan biasanya terbantut pada bahagian betis dan kaki, ini kerana tertahan untuk menahan berat badan, dan akhirnya urat-urat halus timbul ke atas. Jika anda sudah membaca tentang gejala penyakit varikos jangan lupa simak artikel kami sebelum ini mengenai gejala penyakit diabetes .

Gejala Penyakit varikos Dan Penyebabnya

Penyebabnya adalah gejala penyakit varikos adalah kerana injap pada saluran darah vena mengalami kerosakan, yang mana fungsi dari kantup itu adalah untuk menahan darah dari jantung supaya tidak keluar. Yang mengakibatkan darah itu terus mengalir mengikuti graviti (ke bawah) dan terkumpul pada bahagian betis dengan darah yang harusnya kembali pada jantung. Dan penyakit ini juga boleh difaktori dengan factor keturunan, di mana jika sang ibu mengalami penyakit varikos maka anaknya pun kelak akan mengalami hal tersebut. Sebelum Kita simak apa saja gejala penyakit varikos mari kita simak penyebab dari penyakit ini:
  • Kebiasaan Terlalu Lama Berdiri
  • Kebiasaan Memakai Pakaian Ketat
  • Genetik
  • Mempunyai Penyakit Diabetes
  • Mengalami Obesiti
  • Kurangnya Sukan
  • Merokok Pada Saat Hamil
  • Pengguna Kasut Hak Tinggi
Berikut gejala penyakit varikos:
  • Sering Mengalami Kram Pada Kaki
  • Sering Mengalami Kesemutan
  • Munculnya Benjolan Pada Betis
  • Timbulnya Urat-urat Pada Betis dan Kaki
  • Kaki Terasa Berat
  • Jika Berlaku Luka, Maka Sulit Untuk Sembuh
Itulah beberapa gejala penyakit Varises, namun sebagai pencegahan supaya anda tidak terkena penyakit ini, anda boleh mengikuti dengan pencegahan seperti: Kurangkan Bahkan Elakkan dari Penggunaan Kasut Hak Tinggi, Lakukan Sukan Secara Rutin, Elakkan Berdiri Terlalu Lama, Jangan menumpangkan Kaki Terlalu Lama Saat Duduk, elakkan Pemakaian Pakaian yang Terlalu Sempit dan Biasakan Penggunaan Buah dan Sayur yang Memiliki Kandungan Vitamin C dan E. Apapun jenis rawatan pada gejala penyakit varikos yang anda lakukan, alangkah baiknya untuk konsultasi kepada doktor seperti apa jenis rawatan yang perlu dilakukan. Kerana setiap rawatan dilakukan berbeza bergantung seberapa parah penyakit yang dideritai. Dan yang pastinya selalu menjada kesihatan dan rajin mengambil buah dan sayur yang berfungsi untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh, untuk menjauhkan badan dari serangan pelbagai penyakit, salah satunya penyakit varikos. Semoga dapat menambah wawasan anda tentang kesihatan.

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/