Wednesday 22 October 2014

5 Kesan diet yang mempengaruhi kecantikan wanita

Kini bukan rahsia lagi apabila seseorang individu itu mengamalkan diet yang seimbang, bukan sahaja dirinya bertambah sihat malahan penampilan akan berubah serta merta.

Dipetik dari All Women Stalk, proses diet bukan sahaja mempengaruhi cara pemakanan anda dalam kehidupan seharian, ianya turut memberi kesan yang positif pada tubuh badan serta kulit wajah seperti:

1. Penyingkiran toksin 
Semasa anda diet, sistem metabolisme akan menjadi lebih aktif lebih-lebih lagi aktiviti olahraga menjadi rutin seharian.
Dengan itu, kulit akan bertindak mengeluarkan peluh dan tubuh akan mengeluarkan toksin dan disingkirkan dari badan.

Air putih hendaklah diminum dengan banyak bagi mempercepatkan proses detoksifikasi ini dan hasilnya kulit lebih bersih dan tidak kusam.

2. Menganjalkan kulit & awet muda
Anda juga boleh melakukan aktiviti memerah keringat dengan membersihkan dan mengemas kediaman anda ketika mempunyai waktu lapang.

Selain proses toksin, kulit juga akan mengeluarkan minyak secara semula jadi dan akan membuatkan kulit lebih bersinar dan awet muda.

3. Emosi lebih stabil 
Diet turut mempengaruhi emosi seseorang dan akan membuatkan anda menjadi lebih ceria dan gembira, lagi-lagi ketika diet tersebut menunjukkan hasil.

Wanita yang melakukan diet akan lebih bersemangat dan percaya pada diri sendiri. Mood yang baik dan gembira turut menjadikan mereka lebih cantik dari hari ke hari.

4. Rambut & kuku yang sihat
Dalam keadaan diet juga rambut dan kuku anda akan menjadi lebih kuat dan berkilau kerana disebabkan gaya pemakanan anda yang kini lebih sihat.

5. Mencantikkan tubuh badan
Semestinya lemak akan berkurangan dari tubuh anda jika diet yang dirancang dipatuhi dengan disiplin yang ketat.

Lekuk tubuh akan kelihatan dan anda akan menjadi lebih cantik dan menawan. Pakaian yang tidak muat sebelum ini kini boleh digayakan dengan penuh yakin!

sumber : http://www.tupai.com.my/
Posted by : Azizah Saleh