Thursday 26 June 2014

Gejala Penyakit Kanser Tulang

kanser, dark days, kanser zachariah, biar putih tulang, erik ark elliot, kanser sound set, erkan ocaklı, more than lights, apa penyebab leukimia, grouplove tongue tied, eğitici, fygas, kanser 1995, toad mac lethal, blurred lines, prof stophouse, big zach, kanser pleasent, eosjumpkrew, kaibigan batasan, eyeshield 21, kancer, fantasytv, ahmet anıl, force v.s kanser, dian piesesha, toscu ünal, kabser, falls into space, boy to girl, tialuk, kolesterol tinggi, citizen cope, big zach grindtime, ayhab alptekin, thrift shop macklemore, eyedea, trevor hall, brother ali tightrope, big jess ludacris, polio, rohani kristen, lenf kanseri, satisfaction benny benassi, cool j planets, dead larry, kanser cant complain, atmosphere memphis, kanser footsteps, cromok, doomsday, koffin kanser gott, cover, big game rjd2, album sultan, pleasent kanser, j boog, hozan beşir, profesör, kanser life sym, kanser dark crayon, ramalan shio 2014, kanser featuring, glukosa, kanser bye, cradle of filth, kanser nedir, kanser positive punchlines, aotp black christmas, dibdib ng check, fliptop, kanser music, grouch slug, kara tren, ayrılık kolay mı, carnage, elma şekerim, get down pos, bektaş ağlarım, kerusuhan ambon, jawtee, kanser lake street, kanser hastasi, komedi, duit adalah penyakit, kanser pleasant, romney, black eyed peas, glict g, ferry rotinsulu jump, atmosphere instrumentals, herem, erkan ocakli kanser, corazon enamorado, irsyad kdi, big zach kanser, doomtree, dj squeeky, 3. dunya savasi, progressive hause,
Gejala Penyakit Kanser Tulang , - Kanser tulang adalah sejenis kanser sekuder yang berlaku pada tulang. Ini dihasilkan dari sel kanser lain yang melekat ditulang, contohnya sel kanser paru-paru yang melekat pada tulang dan membuat sel baru, tetapi bukan tulang. Biasanya kanser tulang sering terjadi pada tulang belakang, namun pada kanser ini seluruh sumsum tulanglah yang diserang. Kerana itu, cara memperjelas diagnosis dilakukan dengan pemeriksaan sumsum tulang. Kanser tulang mengganggu pambentukan sel darah pada sumsum tulang. Cara operasi pun tidak ada manfaatnya untuk penyembuhan kanser jenis ini. Biasanya kaker ini disebabkan kerana ini muncul kerana adanya radikal bebas dan zat karsinogen yang terdapat dalam tubuh. Bagaimana ciri ciri atau gejala penyakit kanser tulang?

Berikut Ini Adalah Gejala Penyakit Kanser Tulang
  • Badan Merasa Lemah
Gejala penyakit kanser tulang ini disebabkan oleh gangguan pada gerak hati dari tulang belakang dan jika kanser sudah menyebabkan keradangan besar pada tulang belakang, maka keadaan otak kita tidak dapat berkomunikasi baik dengan kaki. Akibatnya jika anda melakukan aktiviti, akan merasa lemah.
  • Rasa Sakit
Gejala penyakit kanser tulang inilah yang paling dominan ketika pesakit merasakan penyakit ini. Rasa yang ditimbulkan sering terjadi pada bahagian tulang belakang.
  • Kepekaan Berkurang
Mengapa kepekaan berkurang? Gejala penyakit kanser tulang  kepekaan berkurang terjadi kerana fungsi sum-sum tulang yang tidak berfungsi secara normal yang mengakibatkan kurangnya kepekaan sentuhan pada tulang.
  • Lumpuh
Inilah yang paling berbahaya dalam penyakit ini. Lumpuh menjadi kesan yang paling berbahaya, kerana dapat melumpuhkan seluruh badan bergantung dari seberapa berat kanser yang dialami.

Bagaimana Cara Mengatasi Gejala Penyakit Kanser Tulang?

Untuk rawatan pada gejala penyakit kanser tulang ini cukup sukar, kecuali penyakit ini sudah diketahui sejak awal. Namun penyakit ini juga boleh dirawat dengan ubat herba, walaupun dengan dos yang cukup tinggi. Rawatan ini bertujuan untuk mematikan kanser dan supaya tidak merebak ke tulang yang lain. Yang paling penting adalah dengan melakukan pola dan gaya hidup yang sihat, selain itu seringlah bersenam dan menjemur dibawah cahaya matahari pagi yang baik untuk kesihatan tulang. Semoga maklumat diatas boleh bermanfaat untuk kita semua dan semoga wawasan kita bertambah terutama mengenai gejala penyakit kanser tulang.

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/