Tuesday 24 June 2014

Kebaikan tembikai untuk kulit wajah

wayang kulit, hello kensiero untuk, wayang kulit theater, cinta untuk julia, suraj hua madham, dominos jessie j, video aqidah akhlak, intan kisah cinta, true worshippers, enci untuk mencinta, sepak bola lucu, bulilit bulilit commercial, the raid, film full indonesie, marian kulit, timbaland, aziz mian qawwal, koelay, maria bodmann, waktu yang dinanti, float, wajah kesayangan hamba, kris dayanti mencintaimu, zhao chuan, kandas, alisa, yang sempurnakanmu, wayang kulit kelantan, eurovision american flag, melky goeslaw, hearts a radio, dashiexp, dikir barat, erich gonzales, wajah ramah, ermmy kulit, crochet hangbag handle, lari untuk kesehatan, cooking with dog, tu dangh chahoto, didi kempot, untuk malaysia, darsiem, wayahana, yusak hadisiswantoro, untuk kamu, glenn fredly, ki enthus susmono, soulja boy, gerakan dance simple, cara merajut, leleaki buaya darat, jyan kulit, untuk apa, ashanty buka puasa, melati untuk marvelep86pt1, how made hho, liszt trombone, untuk bungaku, wajah wajah kekasih, kerispatih tertatih, maleti untuk marvelep95pt1, gamelan music, wayang golek, cara instal ss-scrambled-letters.abr, buat aku tersenyum, buku harian nayla, love is gone, afshan zaibi ne, adista ditinggal lagi, untuk sahabat audy, lagu anak-anak, wayang kalit, javanese gamelan, a teens, malaysia wayang kulit, street dance indonesia, brunei sensation, ungu-doa untuk ibu, just dance lyrics, cara memuluskan wajah, k pop indon, hell run seattle, javed ali songs, dagelan jawa tengah, arab music, i believe-hillsong, telegram untuk yono, fatherhood, danndut rita sugiarto, untuk dia karaoke, madno, sepatu kulit rusa, janas kulit, abjit singh, the roar, ajai feat puteri, knockout kick, bakuda tumhi ho, young folk,
Seperti diketahui ramai, tembikai adalah sejenis buah-buahan yang mudah didapati di kawasan tropikal. Ia bukan sahaja enak dimakan, tetapi turut memberi kebaikan kepada tubuh badan serta kesihatan kita. Malah tahukah anda, tembikai adalah sumber terbaik untuk anti-oksidan dan bahan terbaik untuk menangani garis halus atau kedutan pada wajah, serta mempunyai banyak lagi kebaikan untuk kulit wajah?

Berikut adalah antara kebaikan tembikai yang boleh anda amalkan dalam rutin kecantikan harian anda.

Pelembab wajah semulajadi
Ini adalah salah satu kebaikan tembikai yang sememangnya diketahui ramai. Tembikai adalah bahan semulajadi yang menyegarkan dan mampu mengubah penampilan kulit anda. Urutkan kepingan tembikai pada wajah anda atau kisarkan dengan sedikit madu untuk mendapatkan kesan yang lebih baik. Anda juga boleh tambahkan serbuk kacang hazel ke dalam ekstrak jus tembikai dan merawat kulit berminyak. Gunakan ekstrak jus tembikai pada wajah dan leher untuk kekal lembab.

Menghentikan penuaan
Tembikai kaya dengan sumber lycopene, vitamin C dan A. Radikal bebas yang terkandung dalam badan kita mengakibatkan garis-garis halus, kedutan dan juga bintik penuaan. Anti-oksidan yang terkandung dalam tembikai akan menyingkirkan radikal bebas dalam badan serta menghentikan segala tanda-tanda penuaan. Anda boleh mengamalkan penggunaan tembikai pada wajah serta makan setiap hari untuk melihat keberkesanannya.

Mengurangkan kulit berminyak
Kaya dengan sumber vitamin A, ia mampu mengurangkan saiz liang pori dan minyak berlebihan pada wajah anda.

Menyegarkan kulit wajah

Singkirkan wajah kusam dengan meletakkan ekstrak jus tembikai pada wajah anda. Ia mampu memberi kesegaran dan membuatkan wajah anda nampak lebih bermaya.

Merawat masalah jerawat
Jika anda seringkali berhadapan dengan masalah jerawat atau jeragat, gunakan tembikai sebagai rawatan semulajadi dengan mengurut wajah anda menggunakan jus buah ini setiap hari.

sumber dari : https://my.entertainment.yahoo.com/