Tuesday 24 June 2014

Gejala Penyakit Usus Buntu

penyakit bisul, kaligata, penyakit tbc, subliminal messages, siplis, fygas, penyembuhan penyakit kista, glukosa, penyakit kelamin, penyakit kulit badam, mengobati ambeien, penyakit menular, polio, penyakit gula, ular raksasa, terapi hati, penyakit berfacebook, ramalan shio 2014, penyakit cint, penawar penyakit hypothyroidism, duit adalah penyakit, tumor mamae, penyakit ginjal, mengatasi ejakulasi dini, komedi,
Pada kesempatan kali ini saya akan membincangkan tentang penyakit usus iaitu tentang gejala penyakit usus buntu. Mungkin anda sekalian sudah tidak asing lagi dengan nama penyakit ini. Penyakit ini merupakan penyakit yang menyakitkan dan jika dibiarkan boleh membawa maut. Nah apa penyebab penyakit ini? sebelumnya anda boleh simak artikel kami sebelum ini mengenai gejala penyakit batu hempedu .

Gejala Penyakit Usus Buntu dan Puncanya.

Sakit perut yang terus berlangsung mempunyai potensi gejala penyakit usus buntu . Penyebab utamanya adalah dari pola makan yang buruk, yang selalu menkonsumsi makanan segera, minuman tin, dan makanan yang dikalengkan. Tentu saja makanan tersebut mempunyai bahan pengawet yang tinggi, ataupun zat-zat yang boleh menyebabkan terjadinya usus buntu. Dan yang lebih lagi, penyembuhannya dilakukan dengan cara operasi jika keadaannya memang sudah parah. Oleh kerana itu, mari kita kenali gejal- gejala penyakit usus buntu sepert:

Berikut Ini Adalah Gejala Penyakit Usus Buntu

  • Rasa Sakit yang Meradang
Rasa sakit yang menyerupai sakit maag ini akan merasa sakit pada kawasan pusat atau sekitarnya. Rasa sakit itu disebabkan oleh oleh apendiks sendiri, yang menyebabkan pesakit menahan sakit yang luar biasa. Dan biasanya rasa sakit itu juga disertai dengan muntah pada pesakit.
  • Sering Mual dan Muntah
Rasa mual bahkan muntah disebabkan kerana keadaan organ tdam tubuh termasuk system pencernaan sedang mengalami jangkitan. Maka terjadi reaksi mual bahkan muntah.
  • Nafsu Makan Berkurang
Kerana dalam keadaan jangkitan, system pencernaan menolak makanan yang masuk dalam tubuh, bahkan sampai dikeluarkan kembali atau muntah.
  • Keram Pada Perut
Kerana kekerapan menahan rasa sakit saat kesakitan dating, membuat perut mengalami keram. Bahkan boleh sampai bengkak.

Jika muncul gejala penyakit usus buntuk diatas dan mengalami keadaan yang sudah cukup parah bahkan sampai tidak dilakukan tindakan operasi, maka boleh menyebabkan apendiks sampai pecah. Dan jika sampai pecah koplikasi penyakitpun akan banyak timbul. Dan bahkan boleh membahayakan pesakit, pesakit boleh sampai meninggal dunia. Mulai sekarang terapkanlah pola hidup sihat, mengimbangi nutrisi pada tubuh, rajin makan buah-buahan, dan tentunya minum air putih dengan banyak. Semoga maklumat diatas dapat menjadikan inspirasi untuk mula menerapkan pola hidup sihat dan wawasan anda bertambah terutama mengenai gejala penyakit usus buntu.

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/