Wednesday 18 June 2014

Gejala Penyakit Insomnia

insomnia, insomnia craig david, craig david insomnia, faithless insomnia, wheesung insomnia, insomnia faithless, dj tiesto insomnia, insomnia wheesung, dirty heads insomnia, shinee symptoms, tiesto insomnia, insomnia tiesto, insomnia lyrics, hiv symptoms, atlas genius symptoms, craig david, insomnia trailer, dj tiesto, insomnia dirty heads, periphery insomnia, autism symptoms, insomnia remix, jelena karleusa insomnia, sammie insomnia, tiesto, pregnancy symptoms, starlito insomnia addict, insomnia jelena karleusa, swine flu symptoms, herpes symptoms, symptoms atlas genius, wheesung, insomnia korean, insomnia dj tiesto, electric president insomnia, insomnia dallas, fatal familial insomnia, symptoms shinee, ptsd symptoms, dirty heads, depression symptoms, lyme disease symptoms, faithless, aspergers symptoms, multiple sclerosis symptoms, benny benassi insomnia, insomnia electric president, insomnia korean version, adhd symptoms, aids symptoms, big krit insomnia, ryeowook insomnia, symptoms of pregnancy, shinee symptoms live, mmv insomnia, sing me insomnia, autism, ocd symptoms, schizophrenia symptoms, colon cancer symptoms, hernia symptoms, david craig insomnia, early pregnancy symptoms, fibromyalgia symptoms, megadeth insomnia, anxiety symptoms, jill scott insomnia, symptoms of hiv, shinee, schizophrenia, insomnia techno, lupus symptoms, lung cancer symptoms, yeast infection symptoms, symptoms, heart attack symptoms, faithless insomnia remix, brain tumor symptoms, 휘성 insomnia, insomnia sammie, insomnia periphery, menopause symptoms, herniated disc symptoms, gluten intolerance symptoms, fibromyalgia, lumidee insomnia, ovarian cancer symptoms, jason derulo insomnia, kyle kinane insomnia, mike candys insomnia, insomnia with lyrics, gastritis symptoms, mr fijiwiji insomnia, tardive dyskinesia symptoms, mononucleosis symptoms, jai ho, obsessive compulsive disorder, insomnia 411, enter shikari insomnia,
Gejala Penyakit Insomnia atau yang dikenal dengan penyakit susah tidur ini sering dialami pada orang-orang yang pola hidupnya tidak baik (buruk). Pada pesakit insomnia boleh disebabkan kerana stress, pengaruh ubat-ubatan, atau tidur pada siang hari yang mana ketika malam nanti mata enggan untuk dipejamkan. Apalagi pada zaman sekarang banyak orang ingin cepat tidur padahal dia belum waktunya tidur, dengan alasan besok ada acara yang penting dan harus datang sepagi mungkin. Namun kes ini malah membuat pesakit semakin tidak boleh tidur kerana terus memikirkan hari esok, akhirnya mereka memilih ubat tidur sebagai penyelesaiannya. Memang ubat tidur akan memberikan penyelesaian pada pesakit insomnia, namun harus diingat jika dalam ubat tidur mempunyai kandungan zat yang boleh membuat pesakit pergantungan pada ubat tidur, tentu saja itu tidak baik untuk kesihatan tubuh. Semakin bertambah umur, maka jam tidur akan semakin berkurang. Walaupun kebanyakan orang tidur dalam keadaan gelisah dan pada bangun merasa kurang puas tidur. Maka itu kenali gejala penyakit insomnia dibawah ini.

Berikut Adalah Gejala Penyakit Insomnia:

  • Gejala Penyakit Insomnia  Sukar Tidur Pada Malam hari
  • Terbangun Lebih Awal
  • Terbangun Pada Malam Hari
  • Tubuh Terasa Lelah
  • Mengantuk Pada Siang Hari
  • Sakit Kepala

Cara Mengatasi Gejala Penyakit Insomnia

Nah cara mengatasi gejala penyakit insomnia  berbeda-beda, bergantung dari beratnya insomnia yang dialami. Diharapkan pada pesakit jika mengalami susah tidur, ciptakan suasana bilik tidur selesa yang mungkin. Mungkin boleh dengan mematikan lampu, yang boleh membantu mata untuk cepat ngantuk, jika mengalami stress minum ubat untuk penghilang stress, dan jika mengalami susah tidur yang teruk boleh dibantu dengan ubat tidur yang sifatnya untuk sementara, dan tidak mengakibatkan pergantungan. Yang pada intinya ketika tidur, buatlah bilik tidur selesa yang mungkin yang boleh membuat anda cepat mengantuk dan tertidur. Selalu menjaga pola hidup sihat dan menjaga kesihatan dengan makan buah dan sayuran serta bersenam. Semoga maklumat diatas dapat bermanfaat bagi anda yang menederita insomnia atau susah tidur. Itulah postingan tentang gejala penyakit insomnia semoga bermanfaat dan wawasan anda bertambah.

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/