Thursday 19 June 2014

Gejala Penyakit Obesiti

tumor mamae penyakit kelamin, ginger hair, penyakit ganas, duit adalah penyakit, penyakit ginjal, polio, penyakit berfacebook, ramalan shio 2014, kaligata, penyakit menular, penyakit tbc, komedi, apa penyebab leukimia, penawar penyakit hypothyroidism, obisiti lady carline, fygas, kolesterol tinggi, penyakit bisul, ular raksasa, terapi hati, glukosa, penyakit cint, video obesiti kids, subliminal messages,
Gejala Penyakit Obesiti Pada Anak dan Orang Dewasa. Obesiti adalah penyakit yang menyebabkan pesakit mengalami kelebihan berat badan, ini disebabkan kerana timbunan lemak yang terdapat pada tubuh manusia. Banyak yang mengatakan bahawa gemuk itu sihat, mungkin boleh dikatakan iya. Namun perlu anda tahu, obesiti adalah penyabab utama terjadinya penyakit jantung, kerana dengan seseorang mengalami obesiti maka prestasi jantung harus lebih ektra untuk mengepam darah supaya mengalir keseluru tubuh. Jika jantung tidak boleh bekerja ektra, maka akan terjadi yang disebut dengan gagal jantung. Selain itu obesiti juga menjadikan pesakit mengalami hipertensi atau tekanan darah tinggi, ini juga boleh menyebabkan terserangnya diabetes , bahkan stroke. Sebelum kita bahas tentang gejala penyakit obesiti mari kita simak apa saja penyebab dari obesiti itu.

Gejala Penyakit Obesiti Pada Anak dan Orang Dewasa
Penyebab dari gejala penyakit obesiti  ini adalah pesakit jarang melakukan sukan, factor keturunan, persekitaran, mengambil makanan yang berlemak, dan masih banyak lagi punca lain yang jelas gaya hidup yang belebihian itu tidak sehata apa saja yang berlebihan itu merosakkan dan mempunyai sesuatu yang berlebihan itu memang tidak baik, apalagi boleh menimbulkan banyak penyakit. Maka dari itu kenali gejala penyakit obesiti, diantaranya:
  • Badan Gemuk
  • Sering Merasakan Sesak Napas
  • Sering Merasa Ngantuk
  • Sering Merasakan Sakit Pada Tulang
  • Sering Berkeringan Dalam Bilangan Banyak
  • Pembengkakan Pada Pergelangan kaki
Gejala penyakit obesiti diatas adalah gejala umum , namun jangan hawatir penyakit ini boleh deisembhkan dengan sering mengawal kandungna lemak pada makanan, perbanyak sukan, lakukan pemeriksaan ke doktor supaya boleh mendapatkan ubat yang tepat untuk merawat penyakit ini. Bahkan jika penyakitini menyerang pada anak-anak, penyakit yang sering dialami pada orang dewasa akan dating pada anak-anak. Diantaranya penyakit diabetes, hipertensi, penyakit jantung, gangguan pernafasan, dan pertumbuhannya terganggu. Terapkan pola hidup sihat, sejak awal, dan selalu bersenam dengan rutin supaya lemak pada tubuh tidak terkumpul. Semoga postingan gejala penyakit obesiti menjadi maklumat yang berguna untuk semua.

sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/