Thursday 19 June 2014

Kenali coklat yang baik untuk anda

ying yang twins, tae yang, rainie yang, frank yang, lil wayne, ying yang, pitbull, lil jon, yin yang yo, big bang, get low, yin yang twins, jason yang, shake, ludacris, paula de anda, chris brown, whisper song, eminem, mike jones, usher, nelly, soulja boy, akon, salt shaker, et yang, taeyang, trick daddy, drop, dangerous, david yang, lil john, 50 cent, yang yang twins, beyonce, anda y ve, nicki minaj, anda adam, ying yang yo, yin yang, get it girl, sean paul, david banner play, tae yang prayer, drake, bedroom boom, david banner, britney spears, t pain, jimmy wang yang, trina, snoop dogg, raine yang, sorah yang, low, dmx, tea yang, drop it low, halftime, shake it, justin bieber, rick ross, pull my hair, hmong song, the whisper song, taeyang wedding dress, wedding dress, shakira, three 6 mafia, yang, cat daddy, mariah carey, 2ne1, ying yang twin, jason yang violin, sun yang, amanda yang, lollipop lil wayne, bojangles, lady gaga, miley cyrus, anda sola, laffy taffy, dawn yang, jay chou, whistle song, jay z, yang peiyi, pit bull, lil wayne lollipop, yang mi, get silly, xuefei yang, don omar, ka lia yang, anda, aska yang, saving general yang, bojangles pitbull,
Apabila kita berbicara megenai coklat pasti ramai yang suka, namun tidak kurang juga yang tidak suka. Mereka yang tidak suka coklat ini bukan kerana tidak enak, tetapi bimbang berat badan akan naik.

Walaupun coklat sering kali dikaitkan dengan kegemukan, coklat sebenarnya tidak menggemukkan jika coklat dimakan dalam sukatan yang betul.

Oleh itu, kali ini kami ingin berkongsi dengan anda tentang tentang khasiat coklat yang dipetik dari sebuah portal gaya hidup tempatan.

Coklat susu
Nilai pemakanannya lebih tinggi berbanding coklat yang lain. Coklat susu seberat 100gm menyumbangkan 18% tenaga, 11% protein, 8% zat besi, 47% kalsium, 19% riboflavin dan 11% vitamin A yang dieprlukan oleh badan dalam sehari.

Coklat putih
Kandungan tenaganya tinggi. Coklat putih seberat 100 gm menyumbang 18% tenaga yang diperlukan oleh tubuh di samping kalsium dan vitamin yang tinggi. Namun, kandungan proteinnya rendah berbanding coklat susu kerana tidak mengandungi serbuk koko.

Coklat kosong
Kandungan lemak dan zat besi yang tinggi. Zat besi yang terkandung dalam 100 gm coklat kosong menyumbang kepada 23%. Namun coklat ini tidak mengandungi campuran susu.

sumber dari : https://my.entertainment.yahoo.com/