Saturday 21 June 2014

Gejala Penyakit Rematik

penyakit menular, komedi, penyakit berfacebook, mengobati ambeien, polio, penyakit ganas, siplis, penawar penyakit hypothyroidism, ular raksasa, penyakit bisul, subliminal messages, penyakit cint, tumor mamae, penyakit aneh, glukosa, fygas, ramalan shio 2014, kolesterol tinggi, mengatasi ejakulasi dini, penyakit ginjal, apa penyebab leukimia, penyakit kelamin, penyakit gula,Gejala Penyakit Rematik , - Rheumatoid Arthritis atau sering disebut Rematik adalah sejenis penyakit yang menyerang sendi disebabkan oleh gangguan autoimun. Pada penyakit ini sistem kekebalan tumuh dirasa gagal dalam membezakan rangkaian sendiri dengan benda asing, yang mengakibatkan dapat menyerang tubuh sendiri. Dan mengakibatkan pembekakkan pada sendi, sendi menjadi rosak, rasa sakit, kehilangan fungsi, dan boleh sampai berkesudahan lumpuh. Pada umumnya penyakit ini menyerang semua sendi, namun yang sering diserang adalah pergelangan tangan, kaki, lutut, leher, bahu, dan pinggang. Factor pencetus terjadinya penyakit sendi adalah merokok, kopi, cuaca, alcohol, dan kekurangan Vit D. Jika kita sering melakukan atau mengambil perkara tersebut tidak menutup kemungkinan akan terkena gejala penyakit rematik. Jangan lupa simak artikel kami sebelum ini mengenai gejala usus buntu .
penyakit menular, komedi, penyakit berfacebook, mengobati ambeien, polio, penyakit ganas, siplis, penawar penyakit hypothyroidism, ular raksasa, penyakit bisul, subliminal messages, penyakit cint, tumor mamae, penyakit aneh, glukosa, fygas, ramalan shio 2014, kolesterol tinggi, mengatasi ejakulasi dini, penyakit ginjal, apa penyebab leukimia, penyakit kelamin, penyakit gula,

Berikut Adalah Gejala Penyakit Rematik:

  • Gejala Penyakit Rematik Yang Pertama Adalah Mati Rasa. Mati rasa atau kesemutan adalah menjadi perkara pertama yang ditimbulkan pada gejala penyakit ini, dan akan terasa makin parah pada malam hari.
  • Masalah Pada Kaki. Gejala ini sering terjadi pada wanita, pemakaian kasut hak tinggi boleh mencetuskan diserang penyakit rematik, yang bermula hanya terasa pegal sampai mati rasa. Ini terjadi kerana keradangan pada kaki bahagian depan.
  • Kaku Dipagi Hari. Penyebabnya kerana tubuh yang tidak bekerja pada malam hari (tidur), ini juga boleh menjadi gejala umum dari osteoarthritis. Namun simpulan yang disebabkan oleh artritis reumatoid akan berlangsung lebih lama, mungkin selama setengah hari.
  • Gejala Penyakit Rematik Juga Boleh Menimbulkan Masalah Pada Mata. Pada pesakit penyakit rematik juga boleh memberi kesan pada mata yang berisiko mengalami gangguan autoimun yang menyebabkan kekeringan pada mulut, mata, tekak, hidung, atau kulit yang dipanggil Sindrom Sjogrens. Ini menyebabkan terhentinya pengeluaran kelenjar untuk kelembapan secara semula jadi.

Pencegahan Gejala Penyakit Rematik

Secara umum gejala penyakit rematik  ditandai dengan pelbagai gejala seperti keradangan, kelemahan otot, kit pada bahagian pergelangan, dll. Namun penyakit ini boleh dicegah apabila kita sering mengambil vit B3, B5, dan vit C. Dengan menggunakan secara rutin dapat membantu mencegah dan merawat jaringan pada sendi yang boleh menyebabkan pada penyakit rematik. Seringlah lakukan sukan supaya badan kita sentiasa dalam keadaan fit dan prima dan perbanyak minum air putih, kerana air putih dapat membuang toksin dalam badan yang boleh menyebabkan datangnya penyakit. Itulah postingan tentang gejala penyakit rematik semoga apa yang saya sampaikan bermanfaat.
 
sumber dari : http://www.gejalapenyakit.com/